Het regende pijpenstelen op de eerste Open Coffee van het seizoen. Ik besefte gelijk dat ik wat langer in bed kon blijven liggen. Immers, op de fiets stappen was geen optie meer. Terwijl ik genoot van het harde geluid van regendruppels op het dak met de ramen wijd open, vroeg ik me af of de regenval een gevolg zou hebben op het bezoekersaantal.
Toen ik rond 8.40 uur arriveerde bij de Gift City stonden mijn collega’s van de organisatie ontspannen de bezoekers te ontvangen. Er heerste een gemoedelijke sfeer en hier en daar werden figuurlijke knuffels uitgedeeld.
De sprekers pikte ik er zo uit: Miranda Kruse (Kruse Beeldende Communicatie) die inside-out denkt: ‘Wie ben je en hoe maak je dit zichtbaar aan de buitenkant?’ en Mireille Veenhuis (Merkwaardig Verschil).
Zij denkt out-side in: ‘Wat denkt, doet en voelt jouw ideale klant precies?’
Maar voordat Miranda en Mireille het woord kregen, opende Geert het seizoen met de vraag: ‘Goedemorgen en welkom iedereen, wie is er hier voor het eerst?’ Er werd hier en daar wat gelachen. Drie bezoekers staken hun hand op en stelden zichzelf kort voor. Daarna kreeg het duo vrij spel.
Wat raakt je met betrekking tot het onderwerp?
Nadat Miranda deze vraag stelde, gingen er verschillende handen omhoog. Van je website bezoekers klanten maken, dat wil iedere ondernemer. Meerdere bezoekers stelden vragen over SEO. Maar ook waar de focus moest liggen m.b.t. het verkopen van een dienst of product en in hoeverre een ‘Over mij’ pagina belangrijk was. Uiteraard waren de meesten benieuwd naar de meest optimale salespagina.
Deze salespagina werd uitvoerig behandeld en hier en daar werden ijverig notities gemaakt en gingen handen omhoog voor nog meer vragen. Van drie bezoekers werd de website besproken, wat leerzaam was voor ons allemaal.
Hier een paar tips op een rij:
– begin altijd met het benoemen van het probleem
– zorg voor een krachtige kop waarin het resultaat duidelijk is
– maak duidelijk hoe je dit op jouw unieke manier voor jouw klant oplost
We kregen een heleboel waardevolle tips. Miranda en Mireilles expertise en passie was duidelijk voelbaar. Ik werd er zo door gegrepen dat ik besloot om mij in te schrijven voor de training ‘Klantbeleving op je website.’ Dit kwam voor mij precies op het juiste moment. Met in de planning een fotoshoot en een nieuwe website, kon ik alle professionele hulp gebruiken met de teksten, zodat mijn transformerende aanpak in één oogopslag duidelijk zou worden.
Je kunt veel zelf doen, maar je beweegt een stuk sneller wanneer je niet meer alleen gaat
Wil jij meer weten over Mirande en Mireilles aanpak? Meld je dan aan voor de gratis online training ‘Klantbeleving op je website’ op woensdag 18 en vrijdag 20 oktober.
Informatie en aanmelden:
m.kruse@krusebc.nl & mireille@merkwaardigverschil.nl
In oktober is het weer Pitch-maand. Geef je tijdig op als je wilt pitchen onder begeleiding van een deskundig vak panel. Ik heb twee keer deelgenomen en heb er veel van opgestoken. Vind je het spannend om voor een groep te staan en zichtbaar te zijn als ondernemer, dan is dit jouw uitnodiging om te groeien.
Tot de volgende Open Coffee!
Samira